Producătorii, importatorii și comercianții de băuturi din România au obligația să se înregistreze în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) pentru ambalaje de băuturi.
Conform HG nr.1074 din 2021 privind stabilirea sistemului de garanţie - returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, au obligația să se înregistreze:
- toate firmele din România care au calitatea de producători, importatori sau comercianți de produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau aluminiu, cu dimensiuni între 0,1 l și 3 litri,
- firmele din industria ospitalității ce comercializează aceste produse.
Înregistrarea se face pe site-ul administratorului SGR https://returosgr.ro/
Data limită pentru înregistrarea în baza de date este 28 februarie 2023.
*****
Este considerat comerciant - în scopul SGR - orice persoană juridică ce desfășoară activităţi de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii finali, inclusiv activități din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, unităţi care organizează evenimente, pregătesc şi servesc alimente şi băuturi.
Comercianții de băuturi trebuie să se asigure că băuturile pe care le vând pe piața românească provin de la un producător înregistrat în SGR și vor percepe o garanție de 0,50 RON la vânzarea fiecărei băuturi. Dea asemenea, trebuie să organizeze puncte de returnare a ambalajelor de băuturi, prin care să ofere serviciul de preluare a ambalajelor și de returnare a garanției către consumatori.
Etapele procedurii de înregistrare:
Pas 1. Se va crea un cont de utilizator, introducând datele de identificare ale companiei și datele de contact ale persoanei desemnate în relația cu administratorul SGR.
Pas 2. După activarea contului, persoana desemnată în relația cu administratorul SGR va completa toate informațiile solicitate, în conformitate cu prevederile legale.
Pas 3. După introducerea datelor solicitate, se va genera Formularul Standard de Înregistrare în SGR - completat automat cu datele deja introduse. Formularul trebuie semnat de către reprezentantul legal, folosind o semnătură electronică simplă sau calificată , tot prin intermediul portalului RetuRO.
Pas 4. După înregistrare, se va semna contractul cu administratorul SGR, respectiv RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. Contractul vaf i completat și semnat pe site-ul https://returosgr.ro/
ATENȚIE!
Neînregistrarea în baza de date a administratorului SGR atrage după sine o amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 RON.