INFORMATII
Compartiment TAXE ŞI IMPOZITE
Responsabil: inspector Marinela Cosma
CONTACT
Tel: 0257 / 455 250
Fax: 0257 / 455 252
E-mail: contact@frumuseni.ro
Compartimentul Taxe şi Impozite urmăreşte ansamblul operaţiunilor de impunere şi încasare a veniturilor bugetului local şi a celor extrabugetare, inclusiv a acţiunilor aferente în instanţă.
Compartimentul Taxe şi impozite are următoarele atribuţii principale specifice:
- - urmăreşte întocmirea şi depunerea în termenele cerute de lege a declaraţiilor de impunere de către contribuabili, persoane fizice şi juridice;
- - gestionează documentele referitoare la impunerea fiecărui contribuabil, grupate într-un dosar fiscal unic;
- - efectuează impunerea din oficiu a contribuabililor persoane fizice şi juridice
- care nu şi-au corectat declaraţiile iniţiale;
- - întocmeşte documentaţiile necesare în limita competenţei şi propune acordarea de amânări sau eşalonări, reduceri, scutiri în baza cererilor impuse de contribuabili şi conduce evidenţa facilităţilor acordate;
- - soluţionează în termen cererile depuse de contribuabili personae fizice şi juridice;
- - transmite documentaţia pentru urmărire în cazul diferenţelor de impozite şi taxe, penalităţi de întârziere şi amenzi stabilite persoanelor fizice şi juridice;
- - constată şi stabileşte impozitele şi taxele locale prevăzute de lege, datorate de persoanele juridice şi fizice;
- - ţine evidenţa obligaţiilor fiscale pentru fiecare plătitor de impozite şi taxe locale, precum şi a plăţilor efectuate de aceştia în contul obligaţiilor bugetare
- - stabileşte dobânzi şi penalităţi pentru neplata obligaţiilor la bugetul local;
- - întocmeşte planul de control astfel încât să asigure verificarea tuturor persoanelor juridice în cadrul termenului legal de prescripţie;
- - preia pentru urmărire şi executare silită sumele restante;
- - urmăreşte încadrarea corectă pe surse de venituri, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu conturile deschise în acest sens;
- - răspunde de întocmirea registrului de casă privind veniturile, înregistrând operaţiunile efectuate numai pe baza documentelor justificative;
- - îndosariază şi arhivează toate documentele ce au făcut obiectul activităţii desfăşurate;
- - asigură şi răspunde de integritatea, confidenţialitatea şi securitatea datelor din evidenţă privind impozitele şi taxele locale;
- - desfăşoară activitate de executare silită a persoanelor fizice si juridice şi cea de stingere a creanţelor conform prevederilor legale in vigoare;
- - eliberează contribuabililor, persoane fizice şi juridice, adeverinţe şi certificate fiscale;
- - participă la fundamentarea bugetului la partea de venituri;
- - îndeplineşte orice alte atribuţii rezultate din hotărârile CL şi din dispoziţiile primarului.