PRIMĂRIA COMUNEI FRUMUŞENI
Compartiment Achiziții Publice
FIŞA POSTULUI
A. Informaţii generale privind postul
1. Denumirea postului: INSPECTOR ACHIZIȚII PUBLICE
2. Nivelul postului: Execuție
3. Scopul principal al postului:
Desfășoară o activitate de interes public, ale cărui scopuri principale sunt interesele legitime ale Primăriei comei Frumuşeni în faţa instanţelor de judecată
B. Condiţii specifice pentru ocuparea postului2)
1. Studii de specialitate: Superioare de lungă durată
2. Perfecţionări (specializări):
3. Cunoştinte de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel):
4. Limbi străine3) (necesitate şi nivel4) de cunoaştere):
5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
-
asumarea responsabilităţilor,
-
abilităţi de comunicare,
-
abilităţi pentru lucru în echipă şi independent,
-
păstrarea confidenţialităţii,
-
corectitudine, fidelitate,
-
preocuparea pentru ridicarea nivelului profesional individual,
-
grad ridicat de autonomie în acţiune,
-
capacitate mare de atenţie.
6. Cerinţe specifice5): program flexibil, deplasări în teritoriu, capacitate de adaptare la situaţii specifice, delegări.
7. Competenţă managerială (cunoştinte de management, calităţi şi aptitudini manageriale):
C. Criterii de evaluare a performantelor profesionale individuale:
-
Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în scopul realizării obiectivelor;
-
Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare;
-
Capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea; capacitatea de a învăţa din propriile greşeli şi de a nu le mai repeta;
-
Capacitatea de creştere permanentă a performanţelor profesionale, de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite;
-
Atitudinea activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor moduri alternative de rezolvare a acestor probleme; atitudine pozitivă faţă de idei noi;
-
Capacitatea de a-şi organiza timpul propriu pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu;
-
Capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite idei, pentru realizarea obiectivelor echipei;
-
Capacitatea de a utiliza eficient resursele materiale şi financiare alocate fără a prejudicia activitatea instituţiei;
-
Aptitudinea de a transmite şi recepta cu uşurinţă informaţiile, în scris şi verbal;
-
Cunoaşterea şi aplicarea consecventă a regulamentelor specifice activităţii curente, precum şi susţinerea instituţiei şi a obiectivelor ei;
-
Respectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor şi realizarea obiectivelor, în relaţiile cu cetăţenii, precum şi cu ceilalţi beneficiari ai serviciilor prestate.
D. Atribuţiile postului:
-
Întocmirea Strategiei Anuale a Achizițiilor Publice și a Programului Anual al Achiziţiilor Publice, înaintarea acestora spre aprobare conducătorului autorităţii contractante conform atribuţiilor legale ce îi revin, cu avizul Compartimentului Contabilitate;
-
Operarea sau completarea ulterioară a Programului Anual al Achiziţiilor Publice, modificări/completări care se aprobă în aceleaşi condiţii ca şi programul anual;
-
Primirea şi analizarea Referatelor de necesitate/Caietelor de sarcini/Listelor cu cantităţi și/sau Notelor conceptuale/Temelor de proiectare, după caz;
-
Cumpărarea directă on-line din catalogul electronic SEAP;
-
Întocmirea Strategiei de contractare aferente procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică;
-
Elaborarea, înaintarea spre aprobare şi punerea la dispoziţia potenţialilor ofertanţi a documentaţiilor de atribuire/fişelor de date a achiziţiilor publice;
-
Elaborarea invitaţiilor sau a anunţurilor de participare la licitaţie;
-
Transmiterea spre verificare A.N.A.P. și publicare în SEAP (www.e-licitatie.ro) a tuturor documentelor impuse de legislaţia în vigoare, în materia achiziţiilor publice;
-
Întocmirea şi înaintarea spre aprobare a Referatelor privind constituirea Comisiei de evaluare a ofertelor şi numirea membrilor acesteia;
-
Întocmirea şi înaintarea spre aprobare a Referatelor privind desemnarea de experți cooptați;
-
Transmiterea informaţiilor solicitate în baza unor prevederi legale;
-
Primirea şi soluţionarea solicitărilor de clarificări ale operatorilor economici, referitoare la documentaţia de atribuire;
-
Publicarea în SEAP a răspunsurilor la solicitările de clarificări;
-
Participarea la şedinţa de deschidere a ofertelor şi întocmirea procesului-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor;
-
Participarea la şedinţele de evaluare a ofertelor, verificarea propunerilor tehnice şi financiare, şi întocmirea proceselor-verbale de evaluare;
-
Stabilirea ofertelor inacceptabile sau neconforme şi a ofertelor admisibile;
-
Întocmirea raportului procedurii de atribuire;
-
Comunicarea rezultatului procedurii;
-
Întocmirea punctelor de vedere cu privire la eventualele contestaţii depuse, în vederea soluţionării acestora;
-
Elaborarea, cu sprijinul Consilierului juridic, a contractelor de achiziţie publică;
-
Elaborarea și publicarea anunţului de atribuire;
-
Completarea şi actualizarea Formularelor de integritate aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică;
-
Întocmirea notelor interne pentru restituirea garanţiilor de participare către ofertantul câştigător şi ofertanţii necâştigători;
-
Preluarea de la compartimentele de specialitate a proceselor –verbale de recepţie parţială, la terminarea lucrărilor şi finală și întocmirea actelor constatatoare pentru fiecare procedură de atribuire, în baza proceselor –verbale de recepţie parţială sau finală.
-
Atribuții privind disciplina muncii:
-
Respectarea prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului intern;
-
Respectarea normelor privind sănătatea şi securitatea în muncă, prevenirea şi stingerea incendiilor, situaţiile de urgenţă;
-
Păstrarea confidenţialităţii informaţiilor şi a documentelor de care ia cunoştinţă.
-
Atribuţii privind respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, de prevenire şi stingere a incendiilor:
-
Ia la cunoştinţă şi implementează normele de sănătate şi securitate în muncă, de prevenire şi stingere a incendiilor la nivelul instituţiei;
-
Implementează şi urmează măsurile stabilite pentru procedurile de urgenţă şi de evacuare;
-
Evaluează riscurile pentru securitate şi sănătate în zona sa de responsabilitate, propune măsuri de prevenire şi protecţie a accidentărilor la locul de muncă, de prim-ajutor, de prevenire şi stingerea incendiilor şi evacuare a persoanelor din clădirile/zonele cu risc.
-
Atribuții SCIM - Membru Comisie
-
Coordonează procesul de actualizare a obiectivelor generale şi specifice, a activităţilor procedurale, a procesului de gestionare a riscurilor, a sistemului de monitorizare a performanţelor, a situaţiei procedurilor şi a sistemului de monitorizare şi de raportare, respectiv informare către conducătorul entităţii publice;
-
Comisia de monitorizare elaborează programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial, denumit program de dezvoltare, care se actualizează anual la nivelul fiecărei entităţi publice;
-
Comisia de monitorizare analizează şi prioritizează riscurile semnificative, care pot afecta atingerea obiectivelor entităţii publice, prin stabilirea profilului de risc şi a limitei de toleranţă la risc, anual, aprobate de către conducerea entităţii.
-
Îndeplineşte şi alte atribuţii sau sarcini primite de la primar.
E. Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului
1. Denumire: INSPECTOR ACHIZIȚII PUBLICE
2. Clasă:
3. Gradul profesional:
4. Vechimea în specialitate necesară: ani
F. Sfera relaţională a titularului postului
1. Sfera relaţională internă:
Intern:
a) Relaţii ierarhice:
- subordonat faţă de: PRIMAR
- superior pentru: nu este cazul
- Relaţii funcţionale: cu toate compartimentele din cadrul instituţiei
b) Relaţii de control: în limitele de competență
c) Relaţii de reprezentare: în limitele de competenţă stabilite prin legislaţie
Extern:
a) cu autorităţi şi instituţii publice: pentru realizarea atribuţiilor postului
b) cu organizaţii internaţionale: după caz
c) cu persoane juridice private: după caz – pentru realizarea sarcinilor de serviciu.
2. Limite de competenţă: conform atribuțiilor din fișa postului;
3. Delegarea de atribuţii:
-
Înlocuit de ...............................;
-
Înlocuieşte pe ...............................;
Întocmit de:
-
Numele şi prenumele: _________________
-
Funcţia: SECRETAR GENERAL
-
Semnătura: ...............................
-
Data întocmirii: ...............................
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:
-
Numele şi prenumele: ___________________
-
Semnătura: ...............................
-
Data: ..............................
Contrasemnează /Avizat de :
-
Numele şi prenumele: _________________
-
Funcţia de conducere: Primar
-
Semnătura: ...............................
Anexa nr. 1 la fisa de post
Nr___/____________
Atribuții privind protecția datelor
-
Să asigure protecția datelor cu caracter personal privind prelucrarea acestora luând în considerare datele persoanei în raport cu funcția pe care o îndeplinește în societate și echilibrat cu alte drepturi fundamentale, în conformitate cu principiul proportionalității;
-
Să analizeze dacă o persoană fizică este supusă pseudonimizării, identificabilă, prin luarea în considerare a mijloacelor, cum ar fi individualizarea, pe care este probabil, în mod rezonabil, să le utilizeze fie operatorul, fie o altă persoană, în scopul identificarii, în mod direct sau indirect, a persoanei fizice respective;
-
Să se asigure că a fost furnizată o declarație de consimțământ formulată în prealabil de către operator, într-o forma inteligibilă și ușor accesibilă, utilizând un limbaj clar și simplu, fără clauze abusive, pe care persoana a semnat-o și operatorul poate demonstra aceasta;
-
Să se asigure că transferul de date cu caracter personal este desfășurat pentru un interes legitim;
-
Să se asigure că prelucrarea datelor cu caracter personal în alte scopuri decât scopurile pentru care datele cu caracter personal au fost inițial colectate ar trebui să fie permisa doar atunci când prelucrarea este compatibilă cu scopurile respective pentru care datele cu caracter personal au fost inițial colectate;
-
Să se asigure că pentru a stabili dacă scopul prelucrării ulterioare este compatibil cu scopul pentru care au fost colectate inițial datele cu caracter personal, operatorul, după ce a îndeplinit toate cerințele privind legalitatea prelucrării inițiale, ține seama, printre altele, de orice legătură între respectivele scopuri și scopurile prelucrării ulterioare preconizate, de contextul în care au fost colectate datele cu caracter personal, în special de așteptările rezonabile ale persoanelor vizate, bazate pe relația lor cu operatorul, în ceea ce privește utilizarea ulterioară a datelor, de natura datelor cu caracter personal, de consecințele prelucrării ulterioare preconizate asupra persoanelor vizate, precum și de existența garanțiilor corespunzătoare atât în cadrul operațiunilor de prelucrare inițiale, cât și în cadrul operațiunilor de prelucrare ulterioare preconizate;
-
Să se asigure că informarea persoanei vizate cu privire la aceste alte scopuri și la drepturile sale, inclusiv dreptul la opoziție, sunt garantate;
-
Să se asigure că va considera ca fiind în interesul legitim urmărit de operator situația de indicare a unor posibile infracțiuni sau amenințări la adresa siguranței publice de către operator și transmiterea către o autoritate competentă a datelor cu caracter personal relevante în cazuri individuale sau în mai multe cazuri legate de aceeași infracțiune sau de aceleași amenințări la adresa siguranței publice;
-
Să asigure dreptul persoanei de a avea acces la date personale în urma solicitării privind confirmarea sau infirmarea prelucrării datelor personale ale persoanei în cauză și să ofere informații privind prelucrarea accestora;
-
Să comunice măsurile luate și numele terțului căruia i-au fost dezvaluite datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată;
-
Să se asigure cu responsabilitate că datele sunt prelucrate în mod legal, echitabil și transparent față de persoana vizată („legalitate, echitate și transparență”);
-
Să se asigure cu responsabilitate că datele sunt adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate;
-
Să se asigure cu responsabilitate că datele sunt exacte și, în cazul în care este necesar, să fie actualizate; trebuie să se ia toate măsurile necesare pentru a se asigura ca datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt șterse sau rectificate fără întârziere
-
Să se asigure cu responsabilitate ca datele sunt păstrate într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele; datele cu caracter personal pot fi stocate pe perioade mai lungi în măsura în care acestea vor fi prelucrate exclusiv în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice, sub rezerva punerii în aplicare a măsurilor de ordin tehnic și organizatoric adecvate prevăzute în prezentul regulament în vederea garantării drepturilor ăi libertăților persoanei vizate;
-
Să se asigure cu responsabilitate că datele sunt prelucrate într-un mod care asigură securitatea adecvată a datelor cu caracter personal, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare („integritate și confidențialitate”);
-
Să se asigure cu responsabilitate că persoana care și-a dat consimțământul în vederea prelucrării datelor personale este informată privind posibilitatea retragerii în orice moment a acestuia;
-
Să se asigure cu responsabilitate că datele personale ale persoanei care a solicitat ștergerea acestora vor fi șterse fără întârzieri nejustificate și în cazul în care operatorul a facut publice datele cu caracter personal și este obligat, în temeiul motivelor legale, să le șteargă, operatorul, ținând seama de tehnologia disponibilă și de costul implementării, ia măsuri rezonabile, inclusiv măsuri tehnice, pentru a informa operatorii care prelucreaza datele cu caracter personal că persoana vizată a solicitat ștergerea de către acești operatori a oricăror linkuri către datele respective sau a oricăror copii sau reproduceri ale acestor date cu caracter personal;
-
Să se asigure că operatorul comunică fiecărui destinatar căruia i-au fost divulgate datele cu caracter personal orice rectificare sau ștergere a datelor cu caracter personal sau restricționare a prelucrării efectuate în conformitate cu temeiul legal, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate, nerezonabile;
Întocmit de:
-
Numele şi prenumele: _________________
-
Funcţia: Primar
-
Semnătura: ...............................
-
Data întocmirii: ...............................
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:
-
Numele şi prenumele: __________________
-
Semnătura: ...............................
-
Data: ...............................
Contrasemnează /Avizat de :
-
Numele şi prenumele: ................
-
Funcţia de conducere: ...............
-
Semnătura: ...............................